ابدومینو پلاستی

ابدومینوپلاستی که به آن تامی تاک نیز گفته می شود، نوعی جراحی است که پوست و چربی اضافی شکم را از بین می برد.

می توان از این عمل برای بهبود ظاهر ناحیه شکم استفاده کرد و همچنین می تواند به بازیابی عضلات ضعیف یا جدا شده شکم نیز کمک نماید.

بعد از این عمل شما زندگی جدید را تجربه خواهید کرد. به راحتی هر نوع لباس را که دوست دارید، می توانید بپوشید و از آن لذت ببرید. اعتماد به نفس شما نیز به صورت فزاینده ای بالا خواهد رفت.

برای شما در مقاله جراحی ابدومینوپلاستی: از قبل تا بعد از عمل توضیح داده خواهد شد. ما در مورد آن چه در طول عمل اتفاق می افتد، خطرات و عوارض احتمالی، زمان بهبودی، نتایج مورد انتظار و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

عمل جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، روشی جدید برای خوش فرم کردن بدن بدون نیاز به ورزش می باشد. این روش برای برداشتن پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم طراحی شده است. همچنین می تواند به سفت شدن ماهیچه های شکم کمک کند و در نتیجه شکمی صاف تر و محکم تر داشته باشد. این جراحی بیشتر در افرادی انجام می شود که به میزان قابل توجهی وزن کم کرده اند یا چندین باز زایمان داشته اند.

انواع جراحی ابدومینوپلاستی

این جراحی به دو نوع ابدومینوپلاستی کلاسیک و ابدومینوپلاستی کامل تقسیم می شود. تصمیم گیری اینکه کدام نوع را انتخاب کنید به شرایط فردی و نتیجه مورد نظر یک فرد بستگی دارد.

ابدومینوپلاستی کلاسیک یا کامل
عمل ابدومینوپلاستی کلاسیک یا کامل می‌تواند ناحیه میانی شکم و کمر را به طور کامل کوچک و تغییر می دهند تا به بهبود کانتور بدن کمک نماید.

این جراحی شامل:

هم تراز و یکسان کردن عضلات شکمی
خارج کردن چربی ها و پوست های اضافی
کشیدن و به نزدیک کردم پوست باقی مانده
ایجاد برشی برای آزاد کردن ناف از بافت های کناری
قرار دادن سوراخ جدید برای ناف و تنظیم آن متناسب با شکل جدید
انجام برشی گسترده در سر تا سر زیر شکم، از کنار پهلو راست به چپ
مینی ابدومینوپلاستی
در این روش یک برش کوتاه در ناحیه شکم برای برداشتن چربی و پوست اضافی، بدون هیچ کار دیگری انجام می شود.

این روش شامل:

کشیدن و نزدیک کردن پوست دو طرف شکم
جدا نمودن پوست از دیواره شکمی زیر ناف
ایجاد برش گسترده در سر تا سر زیر شکم
از بین بردن چربی های اضافی

مراحل قبل از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

مشاوره با جراح
برای عمل ابدومینوپلاستی ابتدا شما باید توسط جراح با تجربه وتیمشان مانند مرکز پزشکی روشنا طب مورد بررسی و معاینه دقیق قرار بگیرید. در این بررسی شما باید به جراح تمامی دارو هایی که استفاده می کنید و همچنین حساسیت های دارویی خود را بیان نمایید. مهم تر از همه، هدف خود را از انجام این عمل به شکل واضح بیان نمایید تا جراح تصمیم بگیرد که این عمل مناسب شما خواهد بود یا خیر.

انجام آزمایشات قبل از جراحی
قبل از انجام جراحی، متخصص برای شما یک سری آزمایشات و عکس برداری هایی را می نویسد که شما باید آن ها را انجام داده و در صورتی که مشکلی در آزمایشات شما نباشد، می توانید آماده عمل ابدومینوپلاستی شوید.

انجام جراحی
شما در هنگام جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. بعد از آن جراح به وسیله دو برش در ناحیه نزدیک به هم و در قسمت شکم، سعی می کند تا بافت ها و عضلات را به هم نزدیک نماید. سپس پوست اضافی و چربی های زیر پوست را خارج کرده و ناف را در مناسب تنظیم و قرار می دهد. در پایان جای برش ها را بخیه می زند.

مراحل بعد از جراحی ابدومینوپلاستی
بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی، شما وارد دوران نقاهت می شوید. اگر تمامی مواردی که در ادامه گفته می شود را رعایت نمایید، دوران نقاهت شما با سرعت و موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد.

مهم ترین نکات دوران نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی

از مهم ترین مراحل هر عملی، دوران نقاهت آن می باشد. اگر دوران نقاهت به درستی طی شود، نتایج عمل بسیار شگفت انگیز خواهد بود. در دوران نقاهت بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی، باید استراحت کامل نمایید. از بلند کردن وزن های سنگین، ورزش های شدید، دویدن با سرعت بالا و مواردی از این قبیل خودداری نمایید. تا چندین هفته بعد از عمل باید از گن های مخصوصی که جراح برای شما تجویز می کند، استفاده نمایید. علاوه بر موارد گفته شده، موارد زیر را نیز باید رعایت نمایید:

بعد از جراحی دچار بی حالی، ضعف و سرگیجه می شوید که البته این موضوع طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. با مصرف فراوان مایعات ، وضعیت شما بهبود پیدا می کند.
در روز های اولیه پس از جراحی، به هیچ عنوان، بدون حضور همراه اقدام به راه رفتن ننمایید.
از غذا های مقوی بدون نمک استفاده نمایید، کم کردن نمک باعث کاهش تورم خواهد شد.
پانسمان ها را به طور مرتب تعویض نمایید
از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
از توالت فرنگی استفاده نمایید.

لوله های تخلیه مایعات یا درین ها
در انتهای جراحی ابدومینوپلاستی، با توجه به نظر جراح، دو لوله باریک به نام درین به منظور تخلیه ی مایعات میان بافتی و خون آبه که در شکم به وجود می‌آیند، در زیر پوست قرار داده می ‌شوند. این لوله ‌ها به دو مخزن کوچک پلاستیکی متصل می شوند. مایعات اضافی طی روز های بعد از عمل از زیر پوست خارج و درون این مخزن ها ریخته می شود و هنگامی‌ که بیش تر از نصف مخزن پر شده شود، باید مخزن تخلیه شود.

توجه داشته باشید که رنگ مایع خارج ‌شده بلافاصله بعد از جراحی قرمز روشن خواهد بود اما در روز های آتی، کم ‌رنگ ‌تر می‌شود. این لوله ها حدودا یک هفته در محل باقی‌ مانده و سپش به تشخیص جراح بعد از یک هفته، توسط جراح یا پرستار خارج می شوند.

مزایای عمل ابدومینوپلاستی

بهبود وضعیت کلی بدن
بعد از این عمل، بدن شما به شکل و فرم ایده آل می رسد. البته برای این که این فرم از بین نرود، باید شما از یک رژیم غذایی به همراه سبک زندگی سالم پیروی نمایید.

تسکین کمر درد
در این عمل به دلیل این که فرم بدن به شکلی ایده آل تغییر و یافته و هماهنگ شده است، در نتیجه فشار از روی کمر برداشته و بر کل بدن تقسیم می شود.

افزایش اعتماد به نفس
با پیدا کردن بدنی زیبا، اعتماد به نفس شما قطعا افزایش یافته و به راحتی و با قدرت بیشتر در میان دوستان تان حضور می یابید.

عوارض عمل جراحی ابدومینوپلاستی:

  1. بروز مشکلات ریوی
  2. ایجاد واکنش آلرژیک
  3. لخته شدن خون در بدن
  4. آسیب دیدن اعصاب به صورت موقت
  5. خون ریزی و عفونت در ناحیه عمل
  6. تجمع خون یا مایعات در زیر پوست
  7. کاهش عوارض عمل جراحی ابدومینوپلاستی
  8. اجتناب از مصرف دخانیات و الکل
  9. دوری از مصرف خود سرانه دارو های مختلف
  10. حفظ یک رژیم سالم غذایی و ثابت نگه داشتن وزن بدن

ابدومینوپلاستی، روش جراحی بسیار پر طرفدار بوده که برای برداشتن پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم استفاده می شود. این جراحی می‌تواند برای کانتور کردن و تغییر شکل شکم بسیار مفید باشد و برای بیماران ناحیه شکمی صاف ‌تر و باریک ‌تری ایجاد نماید. علاوه بر این، می تواند به کاهش هر گونه اسکار ناشی از تروما یا بیماری قبلی کمک کرده و اعتماد به نفس بهتری را ایجاد کند. با آمادگی و مراقبت مناسب قبل و بعد از جراحی، عمل زیبایی ابدومینوپلاستی می تواند یک جراحی ایمن و موفق با نتایج ماندگار بسیار بالا برای شما باشد.

کاربر مدیر
کاربر مدیر
مقالات: 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =