جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)

جراحی بازو یا براکیوپلاستی (Brachioplasty)، که بیشتر با عنوان جراحی لیفت بازو شناخته می شود، روشی است که برای محکم شدن پوست های شل و از بین بردن چربی اضافی در بازوی فوقانی که با افزایش سن یا کاهش وزن قابل توجه ایجاد می شود، کاربرد دارد.

جراحی بازو تاثیر چشمگیری بر ایجاد تناسب، برطرف کردن شلی پوست و افزایش اعتماد به نفس شما دارد. اگر بازوهای شما بزرگ است یا دچار شلی پوست شده یا چربی زیادی آن را پوشانده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید و با جراحی بازو و مزیت‌های آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به آنچه باید درباره جراحی بازو بدانید، بپردازیم. ابتدا توضیح دهیم که جراحی براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب است. با ما همراه باشید؛

جراحی بازو چیست؟
جراحی بازو یک عمل ساده است که به منظور از بین بردن چربی‌های اضافی و آویزان در بازو و همچنین شکل‌دهی و بهبود شکل عضلات و پوست بازو انجام می‌شود. همچنین، جراحی زیبایی بازو، با هدف اصلاح نشانه‌های پیری پوست، کوچک کردن بازو، کاهش چربی بازو انجام می‌شود. براکیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو با حذف چربی و پوست اضافی بازو، موجب لاغر و سفت‌ و محکم شدن بازو می‌شود.

بنابراین، جراحی بازو یا براکیوپلاستی، یک عمل زیبایی است که به منظور حذف پوست شل و آویزان و چربی اضافی در قسمت زیرین بازو انجام می‌شود. این جراحی با هدف اصلاح فرم بازوها و سفت شدن آن‌ها صورت می‌گیرد.

کاندیدای مناسب برای براکیوپلاستی
تصور کنید وقتی بازوهای زیبا و متناسبی دارید، چقدر احساس بهتری درباره خودتان پیدا می‌کنید و اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود. افزایش اعتماد به نفس اثر مثبتی در زندگی روزمره شما دارد و موجب می‌شود در فعالیت‌های روزمره و ارتباطات اجتماعی خود بهتر عمل کنید. در بیشتر موارد بیماران به دلایل زیبایی این روش را انتخاب می کنند، اما در بعضی از بیماران پوست در ناحیه بازو آنقدر آویزان می شود که آن را اصطلاحاً بال خفاشی می نامند. این امر ممکن است حرکت بازوان را محدود کرده و باعث ناراحتی و نیز کاهش اعتماد به نفس افراد شود.

براکیوپلاستی برای این گروه از افراد که از سلامت خوبی برخوردار هستند و دارای بیماری های فعال و یا شرایط پزشکی جدی نباشند مناسب خواهد بود. ۸ گروه از افرادی که برای جراحی بازو مناسبند عبارتند از:

افرادی که به دلایل ژنتیک، بازوهای بزرگ یا شل دارند.
افرادی که به خاطر بالا رفتن سن بازوهای شل و افتاده‌ای پیدا می‌کنند.
اشخاص چاقی که پس از رژیم و کاهش وزن، پوست زیرین بازوهایشان به شکل بال خفاش تغییر کرده است.
افرادی که بازوهای بیش از حد بزرگ و پهنی دارند.
افرادی که قبل از انجام جراحی بازو دارای وزن ثابتی باشند و اضافه وزن زیادی نداشته باشند.
افرادی که در شرایط سلامتی مناسبی قرار دارند و دارای سابقه مصرف داروی خاص یا شرایط پزشکی خاصی نیستند. در غیر این صورت، ممکن است با ریسک‌های جراحی مواجه شوند.
افرادی که از سیگار، دخانیات و الکل استفاده نمی‌کنند.
افرادی که درباره جراحی بازو، توقع و درخواست منطقی و معقولی دارند.

جراحی براکیوپلاستی چگونه انجام می شود؟
قبل از عمل، جراح ناحیه پوست و چربی اضافی را مشخص می کند. سپس در حالی که بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد، جراح برش سطح داخلی بازوی فوقانی را از زیر بغل تا آرنج انجام می دهد (گاهی اوقات برش در پشت بازو انجام می شود) و در مرحله بعد پوست اضافی را از بین خواهد برد. مقداری چربی برای پوشاندن و محافظت از اعصاب و شریان ها باقی می ماند. در صورت وجود چربی در این ناحیه، چربی اضافی با لیپوساکشن، که شامل قرار دادن یک لوله نازک (کانول) در رسوب چربی است، برداشته می شود و سپس چربی ها با یک پمپ مکش یا سرنگ بزرگ تخلیه خواهند شد.

بعد از برطرف شدن چربی و پوست اضافی ماهیچه زیرین برای صاف کردن و تعریف فرم بازو با بخیه سفت می شود و سپس پوست اضافی بریده می شود. در مرحله آخر برش ها با بخیه بسته می شوند.

مزیت‌های جراحی بازو چیست؟
جراحی بازو مانند دیگر روش‌های جراحی زیبایی دارای مزیت‌های متنوعی است که در این بخش، به بیان مهم‌ترین مزیت‌های آن اشاره می‌کنیم.

کاهش چربی زائد: جراحی بازو در کاهش و از بین بردن چربی اضافی در ناحیه بازو بسیار موثر است. استفاده از این روش می‌تواند موجب کاهش تراکم چربی و از بین بردن بافت چربی اضافی شده و بهبود شکل و ظاهر بازوها را به ارمغان بیاورد.
ایجاد تناسب: با جراحی زیبایی بازو، می‌توان میان بازوها و سایر بخش‌های بدن تناسب و تعادل ایجاد کرد. جراحی بازو منجر به ایجاد ظاهری متناسب و هماهنگ در ساختار کلی بدن می‌شود.
بهبود و برطرف کردن شلی پوست: در صورتی که بازوها شل شده‌ باشند، جراحی زیبایی بازو می‌تواند با حذف پوست اضافی و تنظیم بافت پوست، بهبود قابل توجهی در این مشکل ایجاد کند.
افزایش اعتماد به نفس: اجرای جراحی زیبایی بازو می‌تواند به طور چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند. وقتی بازوها زیبا و متناسب باشند، شما احساس بهتری درباره ظاهر خود دارید و احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید.
بهبود تصویر بدن: جراحی بازو بهبود تصویر بدن را به همراه دارد. این جراحی، امکان تنظیم و بهبود اندازه، شکل و ظاهر بازوها را فراهم می‌کند.

نکته مهم: پیش از تصمیم‌ قطعی برای انجام جراحی بازو، مهم است با یک پزشک متخصص و با تجربه مشورت کنید. این مشاوره به شما کمک می‌کند تا درباره مزیت‌ها، مخاطرات و نتایج مورد انتظار، آگاهی خوبی به دست آورید و بهترین تصمیم را بگیرید.

اقدامات پیش از جراحی لیفت بازو
باید چند هفته قبل از جراحی استعمال سیگار و دخانیات و همچنین نوشیدنی های الکلی قطع گردد، عدم رعایت این نکته می تواند در روند بهبودی بعد از جراحی اختلال ایجاد کند.
بهتر است اگر بیشتر از حد نرمال چاق هستید تا حد متعادل وزن خود را کاهش دهید تا دوران نقاهت راحت تری داشته و عوارض کمتری را تجربه کنید.
در هفته پیش از عمل هیچ نوع اصلاح موهای زائد همانند ایپلاسیون نباید انجام شود.
بهتر است پیش از جراحی، استحمام کنید زیرا در روزهای ابتدایی بعد از عمل نمی توانید حمام کنید.

عوارض احتمالی جراحی براکیوپلاستی
توجه داشته باشید که تمام جراحی ها تا حدی خطر دارند. برخی از عوارض احتمالی براکیوپلاستی شامل موارد زیر است:

خطرات بیهوشی، از جمله واکنش آلرژیک، که به ندرت ممکن است کشنده باشد
خطرات جراحی مانند خونریزی یا عفونت
لخته های خونی که ممکن است عوارض قلبی و عروقی مهلک داشته باشند، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
تجمع مایع زیر زخم
آسیب عصب حسی، که ممکن است باعث بی حسی طولانی یا مداوم در بازو یا حتی در ساعد شود
تورم طولانی مدت
آسیب به بافت های زیرین مانند عضلات
عدم تقارن (ناهموار بودن) پوست
زخم ناخوشایند، ملتهب یا خارش دار
احتیاج به جراحی بیشتر برای درمان عوارض
بر جای ماندن اسکار قابل توجه از آرنج تا زیر بغل که به مرور زمان و در صورت استفاده از کرم های مخصوص کمتر خواهند شد
لازم است بیان کنیم که عوامل مختلفی از جمله تاریخچه ی پزشکی، انجام مراقبت های بعد از براکیوپلاستی، میزان مهارت و تکنیک مورد استفاده بهترین جراح پلاستیک و.. در میزان رضلیت شما از عمل جراحی و نیز حاصل شدن بهترین نتیجه با کمترین عوارض ممکن تأثیر گذار خواهد بود.

لیفت بازو بهتر است یا لیپوماتیک بازو؟!
پاسخ این سوال به میزان چربی و کشش پوست در ناحیه بازو بستگی دارد؛ افرادی که تغییرات وزنی زیادی داشتند و در ناحیه بازو دچار افتادگی و شلی پوست هستند لازم است که علاوه بر برداشتن چربی اضافی، پوست افتاده و آویزان نیز در حین جراحی لیفت بازو برداشته شود. از سویی دیگر افرادی که از پوست سفت و خوبی برخوردار هستند و هیچ ترک پوستی و یا افتادگی پوست در بازو ندارند، می توانند تنها از جراحی لیپوماتیک بازو بهره ببرند.

نتیجه‌گیری: جراحی زیبایی بازو یکر از روش‌های متداول برای حذف چربی‌های اضافه بازو، کوچک کردن و برطرف نمودن شلی آن است. براکیوپلاستی دارای مزیت‌هایی همچون افزایش اعتماد به نفس، برطرف کردن شلی پوست، ایجاد تناسب و… را به همراه دارد.

سوالات متداول

آیا می توان عمل لیفت بازو و لیپوماتیک بازو را به صورت همزمان انجام داد؟

در صورتی که میزان چربی که در بازوی فرد جمع شده است، به حدی باشد که جراح تشخیص دهد که باید در ابتدا لیپوماتیک بازو انجام شود می توان این دو جراحی را به صورت همزمان انجام داد. همچنین ممکن است که بیمار داوطلب جراحی پروتز سینه یا لیفت سینه باشد که با تشخیص پزشک می توان این نوع جراحی ها را نیز به صورت همزمان با لیفت بازو انجام داد.

معمولا بعد از چنین جراحی هایی از درن برای تخلیه خون و مایعات اضافی زیر پوست استفاده می گردد. در جراحی لیفت بازو در هر بازو از یک درن استفاده می شود که باید بعد از ۳ الی ۴ روز برداشته شود.

محل برش ها در قسمت داخلی بازو زده می شود و تا زمانی که بازو ها بسته باشد دیده نمی شود. ولی به طور کلی می توان گفت که برش ها برای جراحی لیفت بازو از سمت آرنج تا زیر بغل به سمت قفسه سینه زده می شود.

کاربر مدیر
کاربر مدیر
مقالات: 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =