پیکر تراشی چیست؟

 

پیکر تراشی که به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن و انتقال آن به ناحیه دیگر به منظور افزایش حجم یا بهبود فرم بدن است. این تکنیک ابتکاری در سال‌های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و طولانی مدت آن محبوبیت پیدا کرده است.این روش با استخراج چربی اضافی از نواحی مانند شکم، ران‌ها یا باسن، با استفاده از تکنیک لیپوساکشن ملایم شروع می‌شود. سپس چربی برداشت شده خالص شده و برای تزریق آماده می‌شود. جراح با دقت چربی را به ناحیه مورد نظر مانند سینه‌ها، صورت، دست‌ها یا باسن تزریق می‌کند تا ظاهری پرتر و جوان‌تر ایجاد کند.یکی از مزایای اصلی جراحی انتقال چربی، مزیت دوگانه آن است که نه تنها حجم را در یک ناحیه افزایش می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد تا چربی‌های ناخواسته را از ناحیه دیگر حذف کنید و در نتیجه زیبایی کلی متعادل‌تری ایجاد کنید. علاوه بر این، از آنجایی که چربی منتقل شده از بدن خود بیمار می‌آید، حداقل خطر واکنش‌های آلرژیک یا پس زدن توسط بدن وجود دارد.جراحی‌های انتقال چربی یک جایگزین طبیعی و ایمن برای ایمپلنت‌های مصنوعی یا پرکننده‌ها هستند. نتایج اغلب طولانی مدت هستند، زیرا چربی منتقل شده منبع خونی ایجاد می‌کند و به بخشی دائمی از محل گیرنده تبدیل می‌شود. علاوه بر این، این روش به طور کلی به خوبی تحمل می‌شود، با کمترین جای زخم و زمان بهبودی کوتاه‌تر در مقایسه با جراحی‌های تهاجمی‌تر.مانند هر روش جراحی، بسیار مهم است که با یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه مشورت کنید تا تعیین کنید که آیا انتقال چربی برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. آن‌ها می‌توانند اهداف فردی شما را ارزیابی کنند و توصیه‌های شخصی بر اساس آناتومی و نتایج دلخواه شما ارائه دهند.در نتیجه، جراحی انتقال چربی یک روش دگرگون‌کننده است که به بیماران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از منابع طبیعی خود ظاهر خود را بهبود بخشند. توانایی آن در بهبود حجم و کانتور در نواحی مختلف بدن، آن را به گزینه‌ای پرطرفدار در زمینه جراحی‌های زیبایی تبدیل کرده است.

چرا از پیکرتراشی استفاده می‌شود؟
زایمان، بیماری‌های مربوط به تیروئید و دیابت می‌توانند از علل بروز چاقی موضعی باشند. در بسیاری موارد ژنتیک نیز سهم به سزایی در چاقی موضعی دارد که با ورزش نمی‌توان آن را از بین برد. در چاقی موضعی فرد با حجم قابل توجهی چربی در نقاط خاصی از بدن مانند شکم، پهلو‌ها و ران‌ها مواجه می‌شود، در حالی که ممکن است در حالت کلی بدن وی چاق نباشد. در چنین حالتی از بین بردن این چربی موضعی مسلتزم از دست دادن حجم قابل توجهی از چربی در تمام نقاط بدن است که می‌تواند باعث افتادگی پوست، لاغری بیش از حد صورت و از دست دادن زیبایی و… شود.

 

قبل از پیکرتراشی چه اتفاقی می‌افتد؟
قبل از انچام عمل پیکر تراشی، پزشک با انجام آزمایش‌هایی سلامت جسمی فرد برای انجام عمل را بررسی می‌کند. در صورتی که فرد امکان انجام عمل را داشته باشد، پزشک برای او تاریخ عمل را مشخص می‌کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از عمل پیکر تراشی باید مد نظر داشته باشید، عدم مصرف سیگار و الکل حداقل از دو هفته پیش از عمل است. سیگار و الکل باعث تأخیر در بهبود زخم‌ها و التهاب ناشی از عمل می‌شوند.

در حین لیپوساکشن و سایر روش‌های جراحی پیکرتراشی چه اتفاقی می‌افتد؟
در عمل‌های پیکر تراشی چربی از نقاط تجمع آن در بدن مانند شکم، پهلو‌ها، بازو‌ها و ران‌ها گرفته شده و به نقاط مورد نظر مانند سینه، باسن و صورت تزریق می‌شود. میزان تزریق با توجه به درخواست بیمار تعیین می‌شود، اما حذف چربی‌ها از نقاط مورد نظر به صورت کامل انجام می‌شود.

پس از پیکرتراشی چه اتفاقی می‌افتد؟
پس از انجام پیکر تراشی چربی در نقاطی که تزریق انجام شده، شروع به پیوند با بافت‌های بدن می‌کند. در این فرآیند ممکن است بخش قابل توجهی از چربی تزریق شده توسط بدن جذب و دفع شود و حجم باقی‌مانده چربی در نواحی تزریق، کمتر شود.

التهاب در نواحی برداشت چربی طبیعی است و پس از عمل پیکر تراشی، چند روز زمان لازم است تا التهاب در این نواحی از بین برود.

مزایای پیکرتراشی چیستند؟

پیکر تراشی، همچنین به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی شناخته می‌شود، پیکرتراشی یک روش زیبایی است که مزایای متعددی را برای افرادی که به دنبال زیبایی طبیعی و طولانی مدت هستند، ارائه می‌دهد
بیایید برخی از مزایای کلیدی پیکر تراشی را بررسی کنیم.

۱. نتایج طبیعی

یکی از مهمترین مزایای پیکر تراشی، نتیجه طبیعی آن است. از آنجایی که چربی منتقل شده از بدن خود بیمار به دست می‌آید، به طور یکپارچه با بافت‌های بدن ادغام می‌شود و ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند. برخلاف ایمپلنت‌های مصنوعی یا پرکننده‌ها، که گاهی اوقات می‌توانند ظاهری مصنوعی یا غیرطبیعی ایجاد کنند، انتقال چربی به شما امکان می‌دهد تا نتیجه‌ای طبیعی‌تر و هماهنگ‌تر داشته باشید.

۲. لاغری موضعی

پیکر تراشی یک مزیت دوگانه ارائه می‌دهد. نه تنها باعث افزایش حجم در ناحیه تزریق می‌شود، بلکه امکان حذف چربی‌های ناخواسته را از ناحیه دیگری از بدن نیز فراهم می‌کند. به عنوان مثال، چربی را می‌توان از طریق لیپوساکشن از شکم برداشت و سپس به نواحی مانند سینه‌ها، باسن یا صورت منتقل کرد تا به حجم و فرم این نواحی اضافه شود.

۳. به حداقل رساندن خطر واکنش‌های آلرژیک یا پس زدن

از آنجایی که در پیکر تراشی از سلول‌های چربی خود بیمار استفاده می‌کند، واکنش‌های آلرژیک یا پس زدگی توسط بدن به حداقل ممکن می‌رسد. پروتز‌های مصنوعی و فیلر‌ها ممکن است در برخی افراد خطر و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند. با این حال، در پیکر تراشی، بدن چربی منتقل شده را به عنوان بافت خود می‌شناسد و همین موضوع احتمال عوارض یا پس زدن را کاهش می‌دهد.

۴. نتایج طولانی مدت

پیکر تراشی نتایج طولانی مدتی را در مقایسه با سایر روش‌های موقت مانند فیلر‌ و ژل ارائه می‌دهد. هنگامی که چربی منتقل شده در ناحیه گیرنده پیوند می‌خورد، به بخشی دائمی از بدن تبدیل می‌شود. در حالی که بخشی از چربی‌های انتقال یافته ممکن است در هفته‌های اولیه پس از عمل دوباره جذب شوند، چربی باقی مانده معمولاً ثابت می‌ماند و باعث افزایش حجم پایدار در ناحیه مورد نظر می‌شود.

۵. تطبیق‌پذیری

پیکر تراشی یک جراحی زیبایی است معمولاً برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن (لیفت باسن برزیلی)، جوانسازی صورت، جوانسازی دست و کانتور کردن بدن استفاده می‌شود. اگر کسی سینه‌های پرتر، ویژگی‌های صورت جوان‌تر، باسن‌های برجسته‌تر یا ظاهری بهتر برای دست‌هایش را بخواهد، پیکر تراشی می‌تواند بهترین انتخاب برای او باشد.

۶. روش کم تهاجمی

پیکر تراشی یک روش کم تهاجمی است که در مقایسه با جراحی‌های سنتی نیاز به برش‌های کوچک‌تری دارد. چربی با استفاده از تکنیک‌های لیپوساکشن، که شامل سوراخ‌های بسیار کوچک است، جمع‌آوری می‌شود که منجر به کمترین جای زخم و دوره بهبودی سریع‌تر می‌شود. ماهیت کم تهاجمی این روش همچنین خطر عوارض را کاهش می‌دهد و به بیماران این امکان را می‌دهد که زودتر فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

۷. بهبود سریع

پیکر تراشی روشی با دوره نقاهت کوتاه مدت است و معمولآً فرد پس از چند روز فعالیت‌های معمول و زندگی عادی خود را از سر می‌گیرد.برای حفظ نتیجه به دست آمده پس از لیپوماتیک شکم و پهلو، باید به رژیم غذایی مناسبی روی آورده و سعی کنید از خوراکی‌های پر چربی، شیرین و فرآورده‌های دارای شکر و کربوهیدرات ساده اجتناب کنید. رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع که شامل میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، گوشت سفید و محصولات لبنی کم چرب است، به شما کمک می‌کند تا به راحتی وزن خود را کنترل کنید و نتیجه به دست آمده پس از لیپوماتیک را حفظ کنید.

سوالات متداول

بهبودی و نقاهت بعد از پیکرتراشی چقدر طول می کشد؟

هر ناحیه احتمالاً برای حداقل 10 تا 14 روز کبود و متورم خواهد شد، بنابراین پس از رفع این علائم می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید. به طور کلی دوران نقاهت بعد از عمل لیپوساکشن کمر ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد.

یکی از نکات مهم در پیکرتراشی، این است که پوست شما با برداشته شدن چربی، دچار افتادگی یا چین و چروک نشود. این موضوع در مشاوره با پزشک شما مشخص خواهد شد. همچنین کاندیدهای ایده آل این عمل افراد سالم، نزدیک به وزن ایده آل خود و افراد غیر سیگاری هستند.

دو دلیل اصلی برای جراحی تزریق چربی وجود دارد. این موارد را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد: ۱- افزایش حجم باسن، ایجاد تصویر برجسته‌تر و بیرون زده باسن. ۲- فرم دادن به لگن که ظاهری با انحناهای دلپذیرتر ایجاد می‌کند. در این روش فرآیند شکل دهی فقط روی باسن انجام نمی‌شود؛ بلکه شکل‌دهی از ناحیه کمر به سمت باسن انجام می‌شود.

برای مدتی بعد از پیکرتراشی، گن یا شکم بند مخصوص خود را بپوشید، رژیم غذایی سالم را حفظ و ورزش کنید. همچنین نوشیدن مقدار زیاد مایعات و آب در طول روز ضروری است.

کاربر مدیر
کاربر مدیر
مقالات: 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =